Funguje reklama na internetu?

Funguje reklama na internetu?

Jste již zavedená značka a stále nepoužíváte pro reklamu internet, nebo chcete zkusit rozjet nový projekt či začít prodávat nový produkt? Nikdy nevíte, jestli se vám bude dařit v podnikání, nicméně internet je tím pravým prostředím, kam se vyplatí investovat do reklamy a kde začít.

Lidé tráví velké množství času online a největším důkazem tohoto tvrzení je fakt, že každý rok se zvyšuje objem financí utracených na internetové reklamě. Zatímco reklamní prostor, v tisku nebo v rádiu není už tak žádaný, s internetem to je jinak. Je to i díky tomu, že inzerce v rádiu nebo tisku je mnohdy dražší, než na internetu.

Je to také efektivnější způsob, jak oslovit klienty. Protože v online světě máte neuvěřitelné možnosti a můžete cílit na konkrétní typ uživatelů. Tato možnost je v offline světě velmi omezená. Reklamu v rádiu uslyší kvantum lidí, ale nezaujme každého posluchače. Stejně je to s televizí, koukat se můžete na reklamu pro kočky, i když kočku doma nemáte.

Na internetu si můžete vybrat jenom ty lidi, kteří o váš produkt nebo službu stojí. Například můžete hledat zámečníka nebo budete chtít kočárek pro dítě. Sociální sítě převážně Facebook fungují jinak. Cílit můžete na různé skupiny, ví totiž o svých uživatelích úplně všechno. Chcete oslovit svojí reklamou jenom ženy, není problém můžete si vybrat i různé záliby.

Proč propagovat online?

V online světě se nemusíte řídit jen pocitem, ale v rozhodování vám pomohou především naměřená data. Reklamu na internetu můžete vždy změřit a vyhodnotit, tento luxus klasická média neposkytují a když tak v omezené a nepřesné míře. Reklama na internetu je měřitelná poměrně snadno. Dozvíte se, kolik lidí přišlo na váš web ze SEO nebo PPC kampaně. Můžete zjistit z jakého klíčového slova přišli, co na vašem webu dělali a jak se tam celkově chovali. Všechny tyto informace vám pomůžou k dalším krokům a optimalizacím.

Pokud jste opravdu schopní nebo máte dobrou marketingovou agenturu, může se online svět pro vás stát zlatým dolem. Co vás bude ale nejvíce zajímat je konverze. Za konverzi považujeme to, když klient vykoná na webu námi požadovanou akci. Tedy takovou akci, kterou jsem si při začátku realizace zvolili jako cílovou. Konverzí může být například přihlášení k odběru e-mailů, sledování na facebooku, nákup produktu nebo odeslání kontaktního formuláře. Samotná konverze se vypočítá jako poměr mezi celkovým počtem návštěvníků, kteří přijdou na web a počtem lidí, kteří nakoupí, a to v procentech.

Reklama na internetu má samozřejmě i pár nevýhod, stejně tak, jak je to u všechno. Na internetu například nezastihnete každého. Někteří vaši budoucí klienti se tam prostě nevyskytují nebo nemají čas projíždět internet. Na internetu si nekoupíte celou stranu reklamy, jak v časopise, proto je potřeba kombinovat různé způsoby. Určitá část uživatelů reklamu ani neuvidí, buď ji mají zablokovanou, což mají pouze ti technicky zdatní nebo už reklamu ani nevnímají. Důležité pro vás je, že ve většině případů neplatíte za zobrazení, ale za prokliknutí. Reklama na internetu je v dnešní době opravdu důležitá, pokud se chcete prosadit mezi konkurencí.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *