Jak na zdravý životní styl

Jak na zdravý životní styl

Jsou dvě skupiny lidí. Na jedné straně ti, kteří nic neřeší, stravují se ve fast foodech a nežijí aktivně a na druhé straně ti, kteří převzali kontrolu nad svým životem, řeší, co jí a sportují. Pojďme se podívat, jaké je pomyslné desatero zdravého životního stylu.

Nejdůležitější pro zdravý životní styl je pravidelnost, a to ve všem, ve spánku, jídle, pitném režimu i pohybu. Nás organismus má v sobě zabudované biologické hodiny a nemá rád násilné změny. Stanovte si čas, ve který budete vstávat a chodit spát, to stejné platí i ve stravování. Vaše tělo si zvykne a na své dávky se bude těšit.

Důležitou součástí zdravého životního stylu je strava, kterou přijímáme. Ta je vkladem do našeho zdraví a věřte, že pokud budete tělo krmit kvalitní potravou, vrátí se vám to i s úrokama. Stravu je potřeba si naplánovat tak, aby byla pravidelná. Každý den by měl začít snídaní, následuje svačina, oběd, odpolední svačina a večeře. Co se týče večeře, ta by měla být nejpozději dvě hodiny před spaním. V ničem se neomezujte, jezte to, na co máte chuť. To neznamená se ládovat neustále sladkým, ale nevynechejte nic ze svého jídelníčku. A pokud si čas od času něco nezdravého dáte, svět se nezastaví.

Překonejte svou lenost. Snažte se zařadit do svého života sport. Pohyb, stejně jako zdravá strava, je hlavní složka zdravého životního stylu. Pokud je pro vás sport úhlavní nepřítel, snažte se pohyb zařadit do běžných denních aktivit, pokud můžete, tak místo jízdy autem jděte pěšky. S leností je těžké bojovat, ale pokud se překonáte, bude to stát za to.

Co všechno patří ke zdravému životnímu stylu

Nedílnou součástí je spánek, který je velice důležitý pro lidský organismus. Základem by mělo být osm hodin, ale pravdou je, že ne každý si může takový luxus v životě dovolit. Když už máme ten čas a spíme více, jak šest hodin, stává se, že ten spánek není příliš kvalitní. Důležité je si uvědomit, že s nedostatkem kvalitního spánku souvisí únava a dokonce i různá onemocnění. A co může být příčinou? Nepočítejte s tím, že pokud budete kouřit a pít, tak se kvalitně vyspíte. Na druhou stranu receptem pro kvalitní spánek je menší večerní procházka na čerstvém vzduchu a následná večerní relaxace.

Udělejte si čas pro sebe. Nemyslete si, že relaxace není důležitá, opak je pravdou. Na tělo i psychiku má relaxace blahodárné účinky. Dnešní doba nám přináší každodenní stres, a proto je potřeba si v nabitém programu najít chvilku času na aktivní odpočinek.

Jedním z největších nepřátel zdravého životního stylu je závislost. Závislost na alkoholu, kouření nebo dokonce drogách. Je samozřejmé, že když si dáte dvě deci dobrého vína k večeři, neuškodí vám to, ale všeho moc škod.
Ke zdravému životnímu stylu patří i psychická pohoda. Dobrá nálada, láska a optimismus jsou nejdůležitější. Ráno vstávat s dobrou náladou a jít vstříc novým zážitkům. Pokud se hodíte do psychické pohody, bude pro vás jednodušší dodržovat zdravý životní styl. Pamatujte si, že láska je elixírem života.